26.10.2011

Haasteeseen vastaaminen

Susanna hiskeineen ja Rebecca pehkoineen haastoi minut kertomaan itsestäni kahdeksan satunnaista asiaa. Minun pitäsi valita tähän kahdeksan haasteen jatkajaa, mutta olen nähnyt tätä haastetta jo paljon olevan liikkellä - joten kerron vaan omat asiani ja jätän haastelematta :)

1. Hullu koiranainen
Sitä minä olen ja paljon. Varmasti sai sukulaiset ja lähipiiri - ketkä omisti koiran - minusta ihan tarpeeksi pikkutyttönä kun halusin aina vaan lenkittää ja harjata, ruokkia ja paijjata. Perhepiirissä oli pääosin vaan mehtyykoiria, mutta ikinä se oman siperialaisen haaveilu ei niistä hirvikoerien hinkkaamisesta laantunu. Työnnän ylimääräiset rahani koiriin ja niiden hyvinvointiin. Teen lomareissut yleensä koiramaailman syövereihin, ei puhettakaan että matkalle lähetään ilman tessuja - minä jään sitte kans kotiin jos koirat ei pääse. Koirilla on varmasti enemmän pantoja, kuin minulla sukkia. Ja ne muuten syö paremmin ku minä :D

2. Pelot
Sisiliskot ja ukkonen saapi tämänkin neidon vapisemaan. Thyi saakeli!

3. Pakkanen
Joku pitää minua hulluna, jo pelkästään koiralukumäärän ja elämäntavan vuoksi, niin vielä se perkele tykkää ja nauttii talvesta! Jos sinä lukija, justiin sinä siinä, epäilet tätä kohtaa niin tuleppas käy keväthangilla ajamassa auringonpaisteessa koirilla ;) Ei haittaa tuulenpuremat posket eikä tunnottomat varpaat, kunhan reki luistaa ja koirat huiskaa!

4. Huumori
Se on asia, jolla käsittelen varmasti kaikki elämän koukerot - niin hyvät kuin pahatkin. Ja kaenuulaesena, se huumori on meleko outoa ja sitä pursuvaa välillä ikkunoistakin! Nauru pidentää ikää, pelastaa päiviä ja helpottaa pahaa oloa. Kaikki mikä liikkuu polvien ja navan välillä - varmasti iskee minuun :D Joitakin se rasittaa, että oonko joku pehmeeksi keitetty parsakaali (ehkäpä olenkin)...

5. Maailma katsottuna läpi linssin
Nykyisin, kun minulla ei ole enää järkkäriä (=ts. kameraa), on olo niinkuin hampaattomalla oravalla, jonka käpy on jäässä. Siitäpä voi päätellä loput.

6. Lapsuus.
Änkytin aikani, kunnes neuvolan tätin diagnoosi oli että pää tuottaa enemmän puhetta kuin suu kerkeää sitä tekstiä ulos suoltaa. Eipä ihme että nykysinki menee senat sakasin, ja puhetta tulee kyllä nykysinkin ihan reilun puoleisesti.......... :D Tykkäsin syödä tuorehiivaa - minulle epäiltiin maitoallergiaa kunnes äiti hoksasin hiivan kummallisen katoamisen kaapista ja minun kauhean pierushown: hiiva muutti asumaan ylälokeroon ja Katikin maha toimi jälleen normaalisti. Kasvoin kahden vatipääveljen kanssa, ja tässä tulos.

7. Ruokahalu..
.. on aina ollut erinomainen. Liekkö johtuvaa siitä, että kävin pikkuemäntänä jääkaapilla ottamassa ryyppyjä SanaSol-valmistetta, joka parantaa lasten ruokahalua.... Tais Katikki ottaa yliannostuksen <3 Mutta olen varmaan joku katoava luonnonvara, teen edelleen perinneruokia, tykkään leipoa ja kokata - syömisen lisäksi. Ja minä, syöppö, syömällä tiputin viime talvena 10 kg painoa!!!

8. Ryysyläinen
Ostan itelleni vaatteita ehkä kerran vuodessa, ja neki tilaan HM:n kuvastosta jossa lukee "tällä koodilla ostat kolme, maksat kaksi". Tai sitte laihdun, ja käyn äitin vaatekaapilla :D En silti koe kulkevani ryysyissä, vaikka en kulutakaan kaikkia kerjäämiäni euroja kuraläppä-hameisiin ja tissipaitoihin. Veljien vanhat reisitaskuhousut ja Jack&Jones-paidat kelpaa vallan hyvin.

9. Nukkuminen
Ei ole yliarvostettua. Eikä varsinkaan se, että miten ja millaisessa asunnossa nukut. Minun peittoni pitää olla paksu, mieluusti myös semmonen raskas. Peiton pitää olla kokonaan pään päällä, parhaimmillaan niin että nokalle on pieni hapenottoreikä. Jalat voi olla polvia myöten paljaana, kunhan vaan pää on piilossa. Ja päällä pitää olla XXXXXXXXXXXXXXXL-kokonen t-paita, että siihen varmasti sotkeudut yön aikana ja heräät yöllä tunteeseen että joku vääntää väkisin puneelle. Olen todella kova uneksimaan, puhelen, kävelen, teen erinäisiä asioita unissaan. Ja varastan peitot ja tyynyt.

10. Kielenkäyttö
Kiroilen. Paljon. Se kuuluu minun perusolemukseen, se on osa minua. Se elävöittää kertomuksia, ja kylläpä se ärräpää-perkele on aina paikallaan :D

Tehkööt kuka tehkööt tätä haastetta, mutta älkää tehkö tätä kiireellä, ihan tehdessä naurattaa että tämmönenkö minä oonki :D Tein sitte vahingossa kymmenen kohtaa, mutta eipäkait se haittaa..




6 kommenttia:

  1. Vaikutat kyllä kovin mielenkiintoiselta tyypiltä! Harmi kun asut niin kaukana, koittaisin tuppautua tapaamaan sinua ja upeita hiskejä. :-D

    Täältä löytyy melkein sama kummallinen tapa peiton kanssa, pään pitää ehdottomasti olla piilossa, mutta ei siinä kaikki: jokaisen ruumiinosan - myös varpaiden, PITÄÄ olla piilossa. Hieman on säätöä aina peiton kanssa, että saa sen aseteltua kunnolla. Ja mies on tyytyväinen aina siitä ähinästä ja puhinasta!

    VastaaPoista
  2. Parempi asua täällä ihmisten ulottumattomissa, niin voi sitte aina joskus käyä ihmisten ilmoilla :D

    VastaaPoista
  3. Oih, mä niin tykkään tän tyyppisistä haasteista. Saanko mä kysyä onko sulla jotain erityisia lemppariruokia? Etenkin noista perinneruuista?
    ps.Kaenuulaesena on muuten ruton hankala sana kirjoittaa.. Lausuminen sujuu kyllä, mutta koirjoitus. *kuvitteellinen hatunnosto siitä suoriutumisesta"

    VastaaPoista
  4. Pelot; sisiliskot. Ee saakeli! :'D Nehä on söpöjä <3 Minäki penskana niitä pyyvystin :D

    VastaaPoista
  5. Minä voisin yhen postauksen kirjottaa kokonaan kaenuulaesittaen. Ja tiedän, että sitä on ihan helvetin vaikea lukea sujuvasti, ja vielä ymmärtää mikä on sanoma :D Ja kyllä, tykkään paljon karjalanpaistista, potturieskoista ja pottupuurosta :P

    VastaaPoista
  6. Oih, perunapuuro ja -rieskat <3
    Kirjoita, ehdottomasti haluan lukea sellaisen ^^

    VastaaPoista

Jätähän terveisie, niistä myö tykätään!